Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy nadzór i kontrola działalności Spółdzielni.
Zadania i kompetencje
- badania okresowe, w tym rocznych sprawozdań finansowych pod względem rzetelności i prawidłowości,
- przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków członków, pod kątem przestrzegania przez Spółdzielnie praw jej członków,
rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz skarg i zażaleń na działalność Zarządu, - zwoływanie Walnego Zgromadzenia w warunkach określonych w statucie (§ 38 ust. 2),
- podejmowanie uchwał co do wszelkich czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią a członkami Zarządu oraz reprezentowanie przy tych czynnościach- do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady Nadzorczej Podejmowanie uchwał w sprawie wykluczenia lub wykreślenia z rejestru członków Spółdzielni,
- uchwalanie zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi, ustalanie opłat za używanie lokali oraz za korzystanie z innych usług i urządzeń Spółdzielni,
- przedstawianie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdania ze swojej działalności – w sprawozdaniach powinny być przedstawione między innymi wyniki i ocena rocznych zamknięć rachunkowych Spółdzielni.
W celu wykonywania swoich zadań Rada Nadzorcza może żądać od Zarządu, członków i pracowników Spółdzielni wszelkich sprawozdań i wyjaśnień, przeglądać księgi i dokumenty oraz sprawdzać odpowiednio stan majątku Spółdzielni.
Tryb pracy
Posiedzenie Rady Nadzorczej zwołuje przewodniczący Rady, a w razie nieobecności przewodniczącego jego zastępca w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał. Ponadto, przewodniczący Rady jest obowiązany zwołać posiedzenie Rady Nadzorczej na wniosek Zarządu, na żądanie 1/3 członków Rady Nadzorczej.
Posiedzenia Rady Nadzorczej są protokołowane. Protokoły Rady można odnaleźć w sekcji „Pliki do ściągnięcia”.
Kadencja
Rada Nadzorcza składa się z trzech członków. Członkowie Rady Nadzorczej są wybierani spośród członków Spółdzielni ma okres 3 lat. Ustępujący członkowie Rady Nadzorczej mogą być wybierani ponownie. Aktualny skład Rady został wybrany na Walnym Zgromadzeniu dnia 14 czerwca 2023 r. Zgodnie ze statutem, jego kadencja zakończy się w dniu 14 czerwca 2026 r.
Aktualny skład
-
- Agnieszka Czajkowska
- Karolina Adamiec
- Katarzyna Nowicka – Organa
Kontakt
Warunkiem formalnego rozpatrzenia sprawy przez Radę jest skierowanie jej do niej w formie pisemnej, papierowo, lub eletronicznie.
Wszelkie zapytania, wnioski i pisma do Rady można adresować na adres spółdzielni, lub złożyć u ochrony z dopiskiem „Rada Nadzorcza”. Można również wysłać je drogą elektroniczną na adres rada.nadzorcza@chmielna.pl .